חיפוש עובדים בצפון, איך עושים זאת נכון

ארגונים וחברות רבים מבצעים חיפוש עובדים כל תקופה מסוימת. הם עושים זאת כדי לרענן ולשפר את השירות והמוצר שהם מעניקים. חלקם מסתייעים ביועץ עסקי כדי לשפר את התוצאות העסקיות בארגון, תוך עשיית "סדר" ארגוני; למנהלי הארגון ועובדיו קשה לעיתים לראות מבפנים דברים שגוף חיצוני, או יועץ עשוי לאתר ובראייה אובייקטיבית, בלתי-רגשית ומקצועית. שאלה חשובה למדי טרם בחירת יועץ עסקי לארגון – האם אנו מסוגלים לבחור יועץ אידיאלי? להלן טיפים שיסייעו לכם לבחור נכונה את היועץ המתאים לארגון שלכם.

  1. חיפוש עובדים בצפון כולל שלבים רבים, ואחד מהם הוא ריאיון העבודה. בזמן ריאיון יועץ עסקי לארגון, חשוב לברר אודות ההתמחות שלו. יועץ אמיתי לא יכול להיות מומחה בהכל (גם בייעוץ ארגוני, גם בייעוץ פיננסי, גם באימון אישי, בפעילות פרסומית בליווי חברות ובהכל – בלתי אפשרי). יועץ מומחה יהיה בעל ניסיון ניכר בייעוץ וליווי חברות במיקוד בנושא בודד. גם יועץ הנקרא "יועץ שיווקי" צריך להתמקצע, כיוון ש"שיווק" כולל בתוכו מספר תחומים: יחסי ציבור, אסטרטגיה, פרסום, קידום מכירות ותערוכות, שדרוג והקמה של מערכי מכירות וכו'.
  2. במהלך חיפוש עובדים בצפון או בכל אזור אחר בארץ, וודאו שליועץ המועמד לעבודה, יש תואר רלבנטי. בוודאי שישנם יועצים ראויים שאינם אקדמאים, והם בעלי ניסיון כדי לספק יעוץ לחברות וארגונים, אולם תואר אקדמי מלמד אודות מסוגלותו של אדם להתעדכן עם השנים וללמוד אודות התפתחויות חדשות, גישות ושיטות חדישות אודות הראייה העסקית של היועץ (לראייה: לאחרונה ישנה תופעה של עורכי דין לא מועטים הזולגים לתחום זה של ייעוץ עסקי…)
  3. חיפוש עובדים בצפון – חברת ייעוץ או יועץ פרטי? יועץ פרטי – עלותו תהיה זולה משמעותית יותר מייעוץ על-ידי חברה פרטית, אך כזו המשדרת איכות ויוקרה. מה כדאי יותר? יש אומרים שפיתרונות איכותיים יותר עבור חברה יתקבלו באמצעות חברה, העובדת בצוותים; בצורה זו, תהיה קבוצת מיקוד של מספר יועצים, שיצליחו לנסח פיתרון לכל בעיה פיננסית, שיווקית, או ארגונית. בנוסף, ניתן להניח שהיקף העבודה, הניסיון הצבור והיקף הפעילות, גבוהים יותר בחברה יעוץ מאשר אצל יועץ פרטי.
  4. משך זמן הייעוץ ועלותו – עלותו וליווי של שעת יעוץ מיועץ בודד נעה בטווח של 150-350 ₪, לפני מע"מ. ייעוץ על-ידי חברת ייעוץ תעלה 300-600 ₪, לפני מע"מ, לכל שעת ייעוץ. בבואנו לקבל ייעוץ, כדי לקבוע מסגרת זמן פעילות. נראה שיועץ פרטי איכותי, או חברת יעוץ, יודעים ליצור שינוי בחברה תוך 20 שעות יעוץ. זה נשמע מעט זמן אמנם, אך מדובר בעשרה מפגשים של שעתיים כל אחד, המתפרשים על פני תקופה של כשלושה חודשים. עלות משוערת עבור 20 שעות ייעוץ הינה 6000-8000 ₪ לפני מע"מ.

סיכום

ארגונים רבים חייבים את הצלחתם ועצם קיומם לייעוץ שקיבלו במשך הזמן מיועץ פרטי או מחברת ייעוץ. כדי להגביר את סיכויי ההצלחה, רצוי לבחור צוות או אדם מתאימים שידעו להוביל את הארגון למקום הרצוי מבחינתכם.

עוד כותרות