התקנת מערכת אנרגיה ירוקה על הגג

חשבונות החשמל המגיעים מדי חודש או חודשיים מזכירים לכל בעל בית את העובדה שההוצאות הללו קיימות, ובמקרים רבים, אף עולות מדי שנה. הקיץ הישראלי הופך לאורך השנים למעיק יותר והשילוב של עומס חום מחייב הדלקת מזגנים לאורך כל שעות היום, ולעתים קרובות, גם בלילה. כל אלו גורמים לכך כי העלויות בגין הוצאות חשמל אינן פוחתות. ניתן לצמצם ואף לבטל הוצאות אלו על ידי התקנת מערכת אנרגיה ירוקה על הגג. עלות ההתקנה חלה על בעל הבית, אולם קיימים חישובים שונים המוכיחים כי לאורך תקופה החיסכון הכספי בהוצאות חשמל מכסה את עלויות ההקמה, ולאחר מכן, נוצר הרווח.

מערכות אנרגיה לשימוש ביתי בעידוד המדינה

מדינת ישראל מעודדת את מגמת התקנת המערכות הללו בגלל תרומתן הנכבדה לאיכות הסביבה. משום כך, קיימים חוקים המספקים הקלות שונות, ובעיקר קיימת האפשרות למכור עודפי חשמל הנוצרים לחברת החשמל. כך, הרווח לכל משק בית יכול להיות כפול. גם חיסכון בהוצאות וגם רווח כתוצאה מייצור עודף. בנוסף, ניתן למכור את החשמל המיוצר גם לגוף שלישי, כך שקיימות אופציית רווח נוספת. את הפנלים מרכיבים על גג הבית. ניתן להקימם על גגות שטוחים, וגגות רעפים. יש צורך שהגגות יהיו יצוקים על מנת שיהיו מסיביים ויציבים. לפאנלים יש משקל שאותו כל גג צריך לשאת בצורה בטוחה.

הטכנולוגיה המאפיינת פאנלים סולאריים אלו יודעת לנצל את חום קרני השמש. הפאנלים מורכבים ממוליכים למחצה, בעיקר, צורן, הממירים את הפוטונים מקרני השמש לאנרגיה חשמלית. את עבודת ההרכבה מבצעות חברות המתמחות בכך. הם מניחות אותם בצורה מסודרת ובזווית הטובה ביותר לקליטת כמות קרני השמש המרבית. לאחר ההתקנה יש צורך בתחזוקה מועטה של המערכת. עלויות ההתקנה נמצאות במגמת ירידה לאורך השנים ומשום כך, כדאיות ההתקנה עולה בהתאם. החברות המקצועיות מספקות מגוון שירותים נלווים כגון: איסוף כל הניירת הנדרשת, תיאום מול הרשויות השונות ועוד. כל אלו מקלים על כל התהליך המורכב ומאפשרות לכל מעוניין להיות יצרן אנרגית חשמל.

אנרגייה שתורמת לאיכות הסביבה

רבים נענים לאתגר ועל הדרך מסייעים לסביבה הקרובה והכללית. אין ספק, שאנרגית השמש כמו אנרגיות אחרות תורמת לאיכות הסביבה. זיהום האוויר נובע משריפת דלקים שונים, ובין היתר, אלו שבעזרתם מייצרים חשמל. המשוואה אם כן ברורה. ככל שייעשה שימוש מופחת בשריפת דלקים ויותר באנרגיה ירוקה, כן, האוויר יישאר נקי יותר. מדובר על מגמה כלל עולמית שישראל מהווה חלק ממנה. בישראל כבר קיימים חוקים לניצול אנרגית השמש באמצעות מערכות דודי שמש לחימום מים. כך, שהרעיון כבר קיים והמערכות החדשות מרחיבות אותו לייצור חשמל כולל לכל הבית. מומלץ ליצור קשר עם חברה בעלת מוניטין בתחום. היא תתקין את המערכת בצורה מקצועית ואם תתבקש, אף תבצע תחזוקה ותתקן תקלות העלולות לצוץ בעתיד.

עוד כותרות