הערים המפתיעות של הצפון

בית

היכן לגור זו אחת השאלות החשובות ביותר בחיינו, המגורים בעיר זו או אחרת משפיעים על חיינו במידה עצומה ומכריעים את איכות חיינו. עלינו להחליט באיזה עיר נגור, האם בכלל נגור במושב או קיבוץ? ועוד שאלות רבות המשפיעות על חיינו. כמובן שהמגורים במקום מסוים מושפעים מאוד מהשאלה מה הם אפשרויות התעסוקה במקום, מה הם מוסדות החינוך בהם הילדים שלנו ילמדו ומה הם התשתיות שיש בערים שאנו רוצים להתגורר. על רקע שאלות אלו אנו חייבים להזכיר את הערים המפתיעות של הצפון. בין הערים הללו ניתן להזכיר את כרמיאל, צפת, נהריה, מעלות ועכו. כל הערים הללו עלו על מפת המגורים של ארחי ישראל. יותר ויותר אנשים מחליטים כי הם רוצים לגור בערים מהצפון וקובעים את מגוריהם בערים אלו.

מדוע מגורים בצפון הפכו לטרנד לוהט?

אז מדוע מגורים בצפון הפכו לטרנד כל כך לוהט? מה הופך את המגורים בערים אלו לכה מושכים? נראה כי בראש ובראשונה יש לציין את האווירה הכפרית שיש בצפון הארץ. כל אחד מכיר את העובדה כי ברגע שהוא עובר נקודה מסוימת מיד נוחתת עליו אווירה רגועה ושלווה מקיפה אותו. בצפון נראה כי קצב החיים הוא אחר ויש הרגשה של חו"ל וכל זאת במרחק של שעה נסיעה מחיפה. כך צפון הארץ קורץ לרבים והפך לטרנד לוהט. אין ספק גם כי ככל שהממשלה תשקיע בישובי הצפון ואכן הוכנו תכניות בנושא, כך טרנד המעבר לצפון יהיה גדול יותר. על כן אנו צריכים לעודד את המדינה להמשיך ולהשקיע בצפון ולהפוך אותו לחבל ארץ חזק ואיכותי.

גבעת האורנים מעלות – דוגמא לשכונה ברמה מדהימה

אחת הדוגמאות המובהקות ביותר לכך שהצפון נמצא על מפת המגורים הארצית היא שכונת גבעת האורנים מעלות. שכונת בעת האורנים מעלות היא שכונה ברמה הגבוהה ביותר שיש המשאירה חותם אמתי על תושביה. לא רק זאת אלא שלהבדיל ממרכז הארץ מחירי הדיור במעלות עוד לא טיפסו וכך משפחה רגילה יכולה להרשות לעצמה לקנות דירה במעלות באמצעות משכנתא נמוכה יחסית. זהו יתרון עצום המשפר את איכות החיים של כל משפחה וגורם לרבים לרצות לקנות דירה בשכונה זאת. לא רק זאת אלא שלא ניתן להתעלם מהעובדה כי מעלות כל הזמן מתפתחת וגדלה ועל כן משתלם כל כך לעבור לגור בה.

כיצד אוכל לקנות בחכמה דירה בצפון?

אז כיצד אוכל לקנות דירה בחכמה במעלות או בצפון? מה יבטיח כי אקנה את הדירה הטובה ביותר? בכדי לקבל החלטה חכמה עלינו להחליט מה הם הצרכים שלנו ולהגדיר אותם באופן מדויק. יש לשאול האם אני צריך דירת חמישה חדרים או שאוכל להסתפק בארבעה חדרים. שאלה נוספת היא היכן אעבוד לאחר קניית הדירה. אלו הן שתי דוגמאות כיצד עלי לחשוב כאשר אני קונה דירה ומהי הדרך החכמה ביותר לקבל החלטה בנושא זה.

עוד כותרות