סדנאות לבתי ספר בצפון

לצד תכנית הלימודים הרגילה, חשוב מאוד לשלב גם סדנאות לבתי ספר בצפון. לימודי המקצועות בבתי הספר הם חשובים, אפילו חשובים מאוד, אך הם אינם תכלית הכל. אנחנו מלמדים את הילדים ספרות, מתמטיקה ואנגלית, אבל האם אנו מלמדים אותם להקשיב אחד לשני? האם אנו מלמדים אותם לחשוב מחוץ לקופסה? האם אנו יכולים לתרום לביטחון העצמי שלהם במסגרת לימודים עיוניים? התשובות הן לא, לא ולא! ברור שקיים צורך לתת לילדים משהו שהוא הרבה מעבר לתכנית הלימודים הרגילה. זהו המקום שבו נכנסות לתמונה סדנאות ODT לילדים. אלו הן סדנאות אשר מעניקות מענה לחוסרים של מערכת החינוך ומומלץ מאוד לקיים סדנאות לבתי ספר בצפון. עצם קיומן יתרום גם להמשך הלימודים העיוניים.

מהן סדנאות ODT לילדים?

סדנאות ODT לילדים הן סדנאות המתקיימות מחוץ לכיתות הלימוד. הן יכולות לעסוק בנושאים שונים או לשים דגשים שונים לפעילויות, אך יש להן מאפיינים כלליים חשובים מאוד עבור הילדים ועבור התהליך החינוכי. בסדנאות ODT לילדים אנו לוקחים פסק זמן מהלימודים בכיתות ולוקחים את הילדים אל המרחבים הפתוחים. אנו משנים את האווירה ומשנים את הסגנון. איננו עוסקים בתכנית הלימודים הרגילה אך בהחלט אנו עוסקים בחינוך. במהלך הסדנאות הילדים יכולים לקבל כלים שונים אשר בסופו של דבר יעזרו להם בהמשך הלימודים, באינטראקציות חברתיות, בפתרון קונפליקטים ובהמשך החיים בכלל. הן ממלאות את הילדים בביטחון וערך עצמי ותורמות רבות לקשרים החברתיים הכל כך חשובים.

סדנאות ODT  לילדים לצורך גיבוש

בתחילת שנת הלימודים, או בכל מסגרת אחרת, כמו למשל תנועות הנוער, מקובל מאוד לערוך פעילויות גיבוש בתחילת השנה. פעילויות הגיבוש הן חשובות מאוד לצורך יצירת מסגרת תומכת עבור הילדים. הן גורמות לילדים להרגיש שייכים ולהיות מוקפים במעגל של חברים. פעילויות ODT לילדים הן כלי מצוין לצורך פעילויות גיבוש עבור הילדים. הן מוציאות אותם מכיתות הלימוד ומעסיקות אותם בפעילויות מעניינות ובעלות אופי משחקי. הילדים של היום נוטים לשחק במשחקי מחשב חסרי אינטראקציה חברתית ואת זה אנחנו יכולים לתקן. הפעילויות המשחקיות של סדנאות ODT הן פעילויות שבהן הקבוצה משחקת. כל ילד יכול לבטא את עצמו ולתרום מיכולותיו האישיות לצורך הצלחת הקבוצה. וזה מה שמגבש את הילדים. אותו הכיבוש יבוא לידי ביטוי אחר כך בכיתות הלימוד, שם הילדים יתמכו ויעזרו אחד לשני. אך סדנאות ODT לילדים מלמדות את הילדים עוד דבר חשוב מאוד שמשלים את הגיבוש ונותן לו ערך – הן מלמדות את הילדים על שיתוף פעולה ומטמיעות בהן את הערך הזה. זה לא דבר שניתן ללמוד סתם כך בכיתות הלימוד.

במסגרת סדנאות לילדים אנו זוכים בהזדמנויות להקנות להם חינוך ערכי וכלים חשובים לחיים. כאשר הסדנאות מתוכננות היטב, זוהי הזדמנות לתת לילדים תכונות של מנהיגות, תקשורת בין אישית וחשיבה מחוץ לקופסה. הכלים הללו ילוו את הילדים וייבואו לידי ביטוי בתחומים שונים של חייהם, גם בהווה וגם בעתיד.

עוד כותרות