בילוי במוזיאון הילדים בשבת

הסוף שבוע אוטוטו בפתח ואתם מתחילים להתכסות בזיעה קרה – מה לעזאזל עושים עם הילדים השבת? הבעיה, בעיקר בתקופה הזו של השנה שאתם לא יודעים למה לצפות, האם יהיה יום שמשי ויפה או יום סגרירי אפרורי וגשום, שיאלץ אתכם, רחמנא לצילן, להישאר עם הילדים ולהפעיל אותם תחת דלת אמותיכם. אבל יש גם פתרון אחר.

 

מוזיאון הילדים בחולון מציע שפע של פעילויות ואטרקציות לילדים שמלבד היותן מהנות הם מוסיפות אצל כל אחד מהילדים ערך לימודי מוסף, בין אם זה קבלת השונה או הבנת תהליך ההתבגרות או מחזוריות השנה – כל אחד יוצא עם משהו. אם אתם רוצים להעניק לילדים שלכם בילוי מעצים הכולל תרבות, דמיון והמון כיף – מוזיאון הילדים בחולון הוא המקום בשבילכם.

 

רוב האנשים מכירים את מוזיאון הילדים כמקום שמטיילים אליו במסגרת כיתתית במהלך שנת הלימודים אך למעשה המוזיאון אף פותח את שעריו גם בשבתות והפעילויות בו מתאימות גם לילדים החל מגיל שנתיים וחצי ועד למבוגרים (אין הגבלת גיל). כמובן שהפעילויות וההדרכות משתנה בהתאם לכל שכבת גיל – אבל כל אחת מהן מלאה במוסיקה דמיון ויצירה שיעניקו לכם שעה וחצי או שעתיים של שקט ולהם זמן מלא עניין וחיוך.

 

 

אז מה מכינים לכם במוזיאון אתם שואלים? להלן סקירה קצרה:

 

הפעילויות במוזיאון מחולקות לפי גילאים. שכבת הגיל הצעירה ביותר היא בין הגילאים שנתיים וחצי ועד לגיל 4. הילדים בשכבת גיל זו יכולים להתנסות בפעילויות של טיול עם ינשול ובעקבות פרפרים. טיול עם ינשול היא פעילות המתאימה לילדים סגורים וביישנים שהפעילות מעודדת אותם להשתלב ולהכיר ילדים חדשים. במהלך הפעילות של בעקבות הפרפרים הילדים נחשפים לעולמם המרתק של החרקים והיונקים – ומלווים אותם בשלבי ההתפתחות השונים. הפעילות מפתחת סקרנות ודרכה הילדים נחשפים לטבע ולבעלי החיים.

לילדים בין הגילאים ארבע עד שש תתאים הפעילות של המסע לתיקון ממלכת הזמן. במהלך הפעילות יפגשו הילדים צמד זחלים העונים לשים זיג וזג ויחד איתם לומדים הילדים על משמעות הזמן, על המחזוריות שטבע ועוד.

היער הקסום הינה פעילות אשר מתאימה לגילאים של 6-8 והיא למעשה הרפתקה אחת גדולה המשלבת המון רגש. במהלך הפעילות הילדים משחררים מתוך תיבת פנדורה שד שעושה בלאגן גדול ועל הילדים לאזור אומץ, לשנס מותניים ולהחזירו אותו לתיבה. דרך פעילות זו הילדים ילמדו להכיר את עולם הרגשות שלהם, להבחין בהן ולהתמודד עמן.

לילדים הגדולים (גילאי 8 ועד 12) שמרנו את אחת מהפעילויות המושקעות והמקסימות יותר שיש למוזיאון להציע – החייזרים. במהלך הפעילות הילדים נחטפו על ידי חייזרים לעולם קסום – ובכדי לחזור הביתה עליהם לעבור מסלולי מכשולים, ולפתור חידות. זוהי פעילות שמלמדת את הילדים להכיר את האחר וללמוד לקבל אותו, גם כאשר הוא שונה.

הילדים הגדולים יכולים גם לקחת חלק פעיל בהצגה של איפה מיש, במהלכה מיש, בובת הסמרטוטים הישנה שנזנחה לטובת בובה חדשה ונוצצת יותר, יוצא למסע בתוך ארגז הצעצועים. במהלך הפעילות הילדים לומדים על מהותה של חברות, אהבה, נתינת עדיפות לצעצוע או בן אדם ועוד.

עוד כותרות