גרים בצפון ושוקלים לימודים? למה כדאי שתשקלו ברצינות את תחום שוק ההון

מגורים בצפון מציעים מעבר למרחבים הפתוחים, הטבע הנפלא, השקט וקצב החיים הקצת יותר שפוי, גם את האופציה לעסוק במה שאוהבים באמת. אך העיסוק במה שאוהבים לא תמיד הולך יד ביד יחד עם הדרישות הכספיות של המחייה בישראל ורבים בצפון שעוסקים בחקלאות או תיירות, לעיתים מוצאים עצמם בסוף החודש בבעיה… מהסיבה הזו, אם אתם צעירים שגדלים בצפון הארץ, כדאי מאוד שתשקלו לשלב בלימודים שלכם גם את תחום שוק ההון. תוהים למה? הנה כמה סיבות טובות למחשבה.

1. כי שוק ההון יכול להוות בשבילכם דרך נוספת להכנסה

בראש ובראשונה, העיסוק בשוק ההון כדאי, קודם כל מסיבות כלכליות: מדובר באופצית הכנסה צדדית שיכולה, למי שמבין ויודע לפעול בזירה זו בצורה מוצלחת, כמעט עוד סכום של משכורת שלמה בכל חודש מבלי לעבוד קשה ולבזבז שעות על עבודה נוספת. הכנסה כזו יכולה לעשות את ההבדל הקטן שבין לחיות בשקט כלכלי לבין לסיים את החודש בקושי או עם מינוסים חוזרים ונשנים בבנק. אולם, כדי לעסוק בתחום כמו שצריך, מומלץ ללמוד אותו ראשית כל לעומק, להבין איך הדברים עובדים ורק אז להתחיל להכנס לעולם ההשקעות בפועל.

 2. לימודי שוק ההון ילמדו אתכם להשקיע בצורה נכונה וריאלית

נכון, יש אינספור מדריכים וכתבות אונליין שמאפשרים ללמוד את תחום שוק ההון באופן עצמאי, אבל ההמלצה שלנו היא בכל זאת ללכת ללמוד את התחום באופן מקצועי ולעומק. רק בלימודים מסודרים של התחום תוכלו לדעת לקרוא את הגרפים באופן נכון ולא רק באופן טכני. תדעו איזה פרמטרים לחפש ועל מה להסתכל בבחינת השקעה אפשרית, תבינו למה השקעה רגשית היא לא דבר נכון ובכלליות מדוע כדאי לנתק את הלב בכל מה שקשור לשוק ההון. ואחרי שהבנתם למה כדאי להשקיע וללכת ללמוד את התחום, נשאלת השאלה האם ללכת על לימודים אקדמיים או לימודי תעודה?

3. לימודי שוק ההון באופן אקדמאי לעומת קורס מקצועי

אוקיי, אז גם אתם רוצים לעשות קצת קופה בכל חודש, והשתכנעתם בתועלות שיש ללימודי תחום ההשקעות ושוק ההון לעומק. מה עכשיו? לאיזה כיוון עדיף ללכת- לימודי שוק ההון באופן אקדמי או לימודי קורס בנושא? מצד אחד- קורס מבטיח לימודים קצרים וממוקדים שילמדו אתכם כל מה שחשוב ושיטות מנצחות. במובן מסויים הם יתנו לכם תהליך של א-ב-ג איך לבדוק השקעה ולהחליט מה לעשות לגביה. לימודים אקדמיים לעומת זאת, לרוב יצריכו מכם 3 שנות לימוד וללמוד בנוסף לתחום, גם לימודי מקצוע כללי ריאלי יותר כמו למשל כלכלה או מנהל עסקים. אלו, אולי "חופרים" יותר, אבל יתנו לכם הרבה מאוד רקע נדרש שיסייע לכם לנתח את השוק הכלכלי לא רק בפרמטרים ספציפיים, אלא להבין תמונה כללית שתעזור לכם לשער בצורה נכונה יותר מהן המגמות החמות. כלומר, בלימודים האקדמיים תקבלו בסיס מעמיק הרבה יותר לכל עולם הכלכלה ותוכלו לקחת בחשבון גורמי סיכון, שכנראה לא תכירו או תחשבו עליהם אם למדתם את תחום ההשקעות רק במסגרת קורס.

4. לימודים אקדמיים גם יאפשרו לכם להתנסות בתחום מהצד של הסוחרים

בעיקר במרכז הארץ, אם החלטתם בכל מקרה לרדת דרומה למטרת לימודים, מרבית מוסדות הלימוד המציעים את מסלול לימודי שוק ההון, יאפשרו לכם במסגרת הלימודים גם לקחת חלק בהתנסות מעשית בחברות ההשקעות למיניהן. כך תוכלו גם להתנסות בצד הסוחרים ולא רק בצד המשקיעים ולהכיר את כל השיקולים והבירוקרטיות שמאחורי השקעה מסויימת. וכמאמר הפתגם המפורסם- אין חכם כבעל ניסיון. ההתנסות הזו שווה לכם הון, גם אם לא תחליטו לעסוק בתחום כקריירה, משום שבזכותה תכירו את תחום ההשקעות לעומק ואת כל הבירוקרטיות והפוליטיקות שמאחורי הקלעים. ומידע כזה, כאמור, יכול להיות ההבדל בין השקעה שברווח לבין הפסד גדול.

עוד כותרות