יום של טיול

החופש הגדול מגיע , הילדים בחופש ומשפחות רבות מתארגנות למילוי הזמן הפנוי כדי שהילדים לא ישתגעו בבית, היות שרבות מהאטרקציות למשפחות עולות ממון רב נציע לכם 2 רעיונות לבילוי יום שלם של טיול במחיר יחסית סביר.

הטיפ הכי שווה שניתן לכם בהקשר למחיר סביר הוא רכישה של כרטיס מטמון שהינו כרטיס המקנה כניסה חינמית לרוב הגנים הלאומיים [לחלקן הקטן – שהינן פארקי מים, הכרטיס נותן הנחה של 50%].  מחיר הכרטיס למשפחה של זוג + 3 הינו 446 ₪ ומקנה כניסה חינמית במשך שנה להרבה מאד מקומות אטרקטיביים ברחבי הארץ – בהם תוכלו לבלות וליהנות ימים שלמים. החשבון הכלכלי הוא פשוט. כניסה לאתר עולה בממוצע 20-30 ₪ ומהביקור הרביעי אתם ברווח. כרטיס המטמון ישמש אתכם בחלק מהמלצותינו אבל גם אם לא תרכשו אותו מחיר כניסה של 29 ₪ למבוגר ו 14 ₪ לילד הם בהחלט סבירים..

ישנם גנים לאומיים המתאימים לבילוי של יום שלם.

המקום הכי פופולרי ונגיש לתושבי המרכז בהקשר זה הינו הגן הלאומי ירקון. המפוצל ביין שני אתרים, ואת תרכשו כרטיס כניסה לאחד מהם – אזי תוכלו להכנס בחינם גם לאתר השני. האתרים של גן לאומי ירקון נמצאים מול קיבוץ גבעת השלושה – מבצר אנטיפטריס ובצומת ירקון – לא רחוק מתחנת הרכבת ירקונים. מה יש לראות בגן הלאומי ירקון? במתחם ירקונים ישנו מתחם רחב של פיקניקים ומסלול קצר ונגיש לאורך קטע קטן מגדותיו של הירקון. רובו של מתחם זה מוצל מה שמהווה יתרון ענק בימי הקיץ. המתחם השני של גן לאומי ירקון הינו – ידוע בשם גן לאומי תל אפק או מבצר אנטיפטריס. במקום ישנם שרידים של מבצר עתיק מתקופתו של הורדוס [שקרא למקום על שמו של אביו אנטיפטר], שרידים של מכון לשאיבת מים מתקופת המנדט הבריטי, אגם גדול ומספר בריכות שכשוך. בנוסף שי במתחם חורשת פיקניקים גדולה עם מתחם בו ניתן להדליק אש. זה בהחלט מתחם מומלץ מטד.

בצפון, בצידה המזרחי של הכנרת ישנו גן לאומי  פסטורלי מיוחד שביקור בו כאילו שולח אותנו ליבשת אחרת – זוהי שמורת המג'רסה ששמה קצת מזכיר גריסה וכנראה שבעבר הנחל כאן זרם בהרבה יותר עוצמה. כיום הנחל באיזור זה זורם במתינות ומהווה מסלול נהדר למשפח שנהנות לצעוד במימיו המוצלים ברובם והקרירים בחום הקיץ. העומק המקסימלי במסלול הינו כמטר וקצת מה שמאפשר גם למשפחות עם ילדים קטנטנים ליהנו. לצד הנחל ישנו שביל עפר שבו יכולות לסוע עגלות ומאפשר גם למשפחות עם ילדים ממש קטנים ליהנות ממסלול בטבע. לאחר שחוזרים לנקודת ההתחלה במג'רסה ניתן להתלבש ולהתנקות במלתחות הנעימות שיש במקום וליהנות מפיקניק נינוח ליד אחד מהשולחנות הרבים שיש ברחבת הפיקניקים הסמוכה לחניה – ובקיצור – אם יש מקום שהוא מיני גן עדן – הוא נמצא בשמורת המג'רסה.

עוד כותרות