מיטת מעבר לתינוק

ללכת לישון היא פעולה שאותה תינוקות מבצעים בצורה עיקרית בשנים הראשונות של הצמיחה. ההורים מצידם דואגים לסביבה נעימה לשינה החל מעריסה ועד למיטת תינוק. בשלב מסוים מיטת התינוק כבר מרגישה פחות רלבנטית, וכאן כבר עולה הצורך של מעבר אל מיטת מעבר לתינוק שתהיה יותר אידיאלית לשלב התפתחות של הליכה.

מתי מעבירים למיטת מעבר

יש דיון שלם לגבי הרגע הזה שבו הורים מחליטים להעביר את הפעוט שלהם ממיטת התינוק אל מיטת המעבר, ולמעשה, אין רגע מדויק או גיל מסוים מאוד כי ההתפתחות של כל פעוט היא שונה מכל אחד אחד. לכן, כל הורה שכבר חש כי התינוק שלו גדול מידי למיטת התינוק וכי הוא יוצא  ממנה או עומד בתוכה בצורה שמסכנת אותו והוא כבר מסוגל ללכת ולטפס באופן פעיל ויציב מספיק – זה הזמן שבו ניתן להתחיל ולחפש אח אלטרנטיבה יותר נוחה עבורו להתנהלות בטוחה ונעימה מן המיטה ואליה אפילו בכוחות עצמו.

העלות של מיטה כזאת

מיטת מעבר היא מיטה קטנה ביחס אל מיטת יחיד וגדולה ביחס אל מיטת תינוק. למעשה היא דומה אל מיטת התינוק במידות של האורך והרוחב, ונפרדת ממנה בכך שהיא ללא המעקה המוגבה כל כך והיא הרבה יותר נמוכה בצורה משמעותית. מדוע? כדי שפעוט שהוא אינו גבוה יוכל לעלות עליה ולרדת ממנה ללא כל בעיה. אל המיטה הזו מצוותים מעקה בטיחות מתאים ויכולים לשים בה את המזרון ששימש את הפעוט עד כה במיטת התינוק באופן יעיל וחסכוני. העלות של מיטת מעבר לתיוק היא מאוד קטנה, כאשר מיטה ממוצעת תעלה בין מאתיים לארבע מאות ₪, ויש מיטות שמגיעות לעלות גבוהה יותר רק בשל שהן מגיעות עם עיצוב יותר מיוחד וילדותי. יש גם לא מעט הורים שמעבירים בעלות סמלית או למסירה מיטות שכבר סיימו בהם את השימוש, כך שההשקעה הכספית היא באמת מינורית.

האם עדיף לעבור למיטת יחיד

ישנה שאלה שאותה מעלים לא מעט הורים בינם לבין קבוצת ההורים שבה הם שותפים, והיא, "האם באמת צריכים מיטת מעבר או שעדיף כבר לעבור אל מיטת יחיד". זו אכן שאלה טובה, מכיוון ששלב ביניים יכול להיות לא נוח וכזה שמצריך עוד שלב במקום לעבור הישר אל מיטה שבה יעביר הילד את השנים הבאות עד שירצה מיטה וחצי או מיטת ספה כפי שקורה אצל הרבה ילדים כשהם גדלים. הבעיה היחידה עם מיטת יחיד היא הגובה שלה, אבל את זה ניתן לפתור באופן נוח על ידי הצבה של מעקה בטיחות ודרגש קטן לעלייה מהירה לפעוט. בסופו של דבר כל הורה מחליט מה הכי נוח לו לפי סוג הפעוט שגדל אצלו, וניתן לרכוש מיטת מעבר או לרכוש מיטת יחיד מיד, מה שנראה הכי נכון לכל הורה בנפרד.

עוד כותרות