מאיזה גיל ראוי ילד להחזיק טלפון סלולארי?

אין ספק, שכיום אי אפשר כבר בלי טלפונים סלולאריים. אנחנו נמצאים בעידן בו לכל אחד יש טלפון. כיום הסמארטפונים הרי כבשו את ישראל ואת העולם בכלל והוויכוח הוא על היריבות הנצחית בין אנדרואיד לבין אייפון. כמובן שמכל הוויכוח הזה אי אפשר להוציא ילדים, שהם דווקא יותר מהמבוגרים שולטים היטב במה שקורה בתחום זה.

יש הרבה יתרונות וחסרונות להעניק לילדים טלפון סלולארי ויש האומרים כי צריך לעשות את זה בגיל הנכון. העניין הוא שאף אחד לא באמת יודע להגיד מתי הוא הגיל הנכון, שכן כבר בגילאי גן הילדים שולטים היטב בדבר הזה שנקרא טלפון סלולארי. לכן, אם חושבים להעניק אחד כזה לילד, ראוי לחשוב על היתרונות והחסרונות שבכך.

ראשית, חשוב לזכור, כי טלפון הוא מוצר שיכול להיות חיוני עבור ילד, שכן אם חלילה יש בעיה כלשהי הוא תמיד יוכל להתקשר להוריו בכל מצב או שהם יוכלו ליצור עמו קשר. כך גם ההורים יוכלו ליצור עם הילדים קשר. כיום לילדים בגילאי גן וגילאי יסודי יש טלפונים מיוחד שניתן להתאים להם 4 מספרים בלבד כולל לחצן למספר חירום במידת הצורך.

העניין הוא, שכאשר הילדים גודלים, סמארטפון הוא כמובן שם דבר וקשה להם כבר לוותר עליו. אולם, כמובן שסמארטפון עשוי לגרום להם להתמכרות למשחקים שונים, שכן השפע הוא גדול יחסית. פרט לכך, העובדה כי מדובר על מוצר שערכו יכול להגיע לכמה אלפי שקלים הוא מטרה קלה עבור גנבים למיניהם.

לכן, כאשר בכל זאת מחליטים על גיל בו נותנים לילדים להחזיק טלפון סלולרי מומלץ לתת לו להחזיק טלפון שיתאים לגיל וכמובן לנקוט בכל אמצעי האבטחה והבטיחות הדרושים על מנת למנוע לדוגמא גניבה של הטלפון (גם לבטח אם צריך).

עוד כותרות