יורט – הלהיט החדש של יישובי הצפון

בשנה האחרונה אנו רואים מגמה מאד חדה וברורה של תושבי צפון המקימים בחצרותיהם אוהלי יורט חדשים המחליפים למעשה את הצימרים שמפרנסים משפחות רבות באזורים אלו, מהו בדיוק אוהל יורט ומהן הסיבות לכך שהוא מחליף בתדירות כה גבוה את הצימרים שכה הורגלנו אליהם בחצרות היישובים הצפוניים? את התשובות לכך סיפקה עבורנו חברת יורט ישראל בכתבה הבאה.

יורט – אוהל מונגולי מסורתי

יורט הוא למעשה שם נרדף לאוהל המונגולי שהוא בעצם מבנה נייד מסורתי וחזק העמיד בפני תנאי מזג אוויר קשים ובפני מים ושלג.

האוהל משרת את הנוודים המונגוליים כבר כמה מאות שנים וזאת כיוון והוכיח את עצמו בפני תנאי מזג האוויר הקשים ששוררים במונגוליה וגם בזכות היותו נייד.

אוהלי יורט מודרניים

בניגוד לאוהלי היורט המסורתיים של הנוודים המונגוליים האוהלים המיובאים לארץ הם יורטים מודרניים הבנויים מקונסטרוקציה חזקה ויציבה של אלומיניום, ברזל ובמבוקים לדקורציה פנימית, מלבד זאת אוהל היורט מכיל דלת עץ יפה וארבע שכבות של יריעות המספקות לו בידוד ממים, שלג וטמפרטורות חיצוניות.

מה גרם לכל כך הרבה תושבי צפון להעדיף את היורט על פני צימר

  • המחיר – המחיר הוא אחד הפקטורים הכי חשובים כאשר רוצים להקים מבנה נופש לצורכי רווח, צימר סטנדרטי בגודל של 50 מ"ר (כגדול היורט הכי גדול) יעלה להקמה בסביבות 250-400 ₪ בעוד יורט דגם 50 מ"ר יעלה 34,000 ₪ יחי ההבדל הקטן!
  • האותנטיות – אוהל היורט הוא מבנה נייד בעל שורשים אותנטיים של העם המונגולי, בתוך המבנה תמצאו דקורציה מרשימה המורכבת ממבנה ייחודי של במבוקים ובדים דקורטיביים שמשרים על השוהה באוהל הרגשה נעימה, חמה וכיפית, בדיוק ההרגשה שבעלי היורט רוצים שהנופשים שלהם ירגישו באוהל.
  • הניידות – כאשר בונים צימר במקום ספציפי בחצר יהיה ניתן להעביר אותו בעתיד ללוקיישן אחר, אבל הסיפור יעלה כסף רב וגם יהיה פרויקט מסובך ומגושם שמצריך משאית עם מנוף. את אוהל היורט ניתן לפרק ולהרכיב בתוך 3-4 שעות ממש כמו לגו ובלי כל עלות כספית או שימוש בכלים מכאניים גדולים.

עוד כותרות