שיווק העסק בצפון הארץ

קידום האתרים בצפון הארץ הוא עולם אחד ובו אין ספור גישות. בלבול, מקצועיות וחובבנות הם מרכיבים שמאפיינים מאוד את העולם של קידום אתרים, בין היתר בגלל האופן המסתורי בו פועלת גוגל ובגלל האופן בו היא שומרת בסוד את כל השיקולים שלה בדירוג אתרי אינטרנט. יחד עם זאת, גופים מקצועיים באמת, יודעים היטב כיצד להוביל כל אתר שאותו הם לוקחים כפרויקט, אל ראש תוצאות החיפוש, מה שאומר שמדובר בסופו של דבר בטכניקה קיימת, גם אם היא דורשת סטנדרטים גבוהים ומאמץ רב, שלא כולם מוכנים להתחייב אליהם. בתוך העולם המבלבל הזה, קיימים גם שני סוגי קידום מרכזיים: קידום אורגני וקידום ממומן, ולא כולם מבינים את תפקידו של כל אחד מהם.

קידום אורגני הוא חשוב, אך כך גם קידום ממומן

ההנחה של בתי עסק בצפון, כי הם יכולים לקדם את העסק שלהם באמצעות קידום אורגני בלבד, קרי קידום שאינו כולל מודעות פרסומת, היא הנחה שאינה תלושה מן המציאות. תהליך קידום עסק מקצועי יכול בהחלט להוביל את בית העסק אל ראש תוצאות הלוקאלי בחיפוש בגוגל, גם ללא מודעת פרסומת אחת. יחד עם זאת, בניגוד לתפישה הרווחת, קידום אורגני איכותי הוא אינו חינמי, והוא אפילו לא זול. לעיתים השקעה כספית במודעות פרסומת במסגרת קמפיין קידום ממומן, יכולה לתת בוסט משמעותי למאמצי הקידום, ולסייע לעסק להגיע לתוצאות המיוחלות בתוך זמן קצר יותר. החכמה היא לחלק את המאמץ ואת המשאבים העומדים לרשות העסק, בין שני סוגי הקידום, ביחס למאמץ הנדרש וביחס לאימפקט של כל אחד מהם על המטרה המיוחלת.

הקידום האורגני הוא המרכיב המרכזי של משימת הקידום

ככלל, קמפיין קידום אתרים מקצועי ואפקטיבי, חייב לכלול הן את המרכיב של קידום אורגני והן את המרכיב של קידום ממומן. הקידום האורגני הוא סוג הקידום החשוב יותר, וכך גם גוגל מתייחס אליו. הרי לפרסם כל אחד יכול, וגוגל דווקא מנסה לברור את המוץ מן התבן, ולהציג למשתמשים שלה את האתרים הטובים ביותר סביב הנושאים המעניינים אותם. את איכות האתר, את הרמה המקצועית שלו ואת רמת השימושיות שלו, יכולה גוגל לבחון אך ורק על פי רמת התוכן באתר, מספר הכניסות לאתר, זמן השהייה של מבקרים באתר וכן הלאה, ולא על פי מספר מודעות הפרסומת שהאתר מוכן לשלם עליהן.

בניית תמהיל נכון ואפקטיבי בין סוגי הקידום השונים

השאלה כמה להשקיע בכל סוג של קידום, ואיך ליצור את החיבורים ביניהם היא שאלה מקצועית לכל דבר ועניין, ואת המשימה מומלץ להשאיר לחברת קידום אתרים מקצועית בלבד. בשני סוגי החיפוש ישנה שורה של אלמנטים מקצועיים שצריכים להילקח בחשבון עד רמת השילוב של מילה בודדת במודעת הפרסומת, ושילוב ביטויי חיפוש חכמים בטקסט מקודם. זוהי משימה מקצועית, וראוי שתבוצע על ידי אנשי מקצוע בלבד.

עוד כותרות