שביל עמק המעיינות

מסלול ארוך עם הנאה רצופה!

שביל עמק המעיינות הוא אחד המסלולים הכי יפים לטיול בארץ. מדובר בשביל ארוך מאד שאפשר להחליט אם לטייל בכולו או לקטוע את הרצף. בכל מקרה מובטח לכם טיול מהנה עם נוף מהמם, וגם.. בחינם!

רוצים להצטרף?

שביל עמק המעיינות – מה יש שם?

שביל עמק המעיינות בנוי בעצם ממסלול של 9 ק"מ, והוא מתחיל בהר אבינדב ונגמר בקיבוץ ניר דוד. אמנם המסלול ארוך למי שעושה את כל המסלול אך אפשר לקצר אותו באמצע למי שמעוניין. הטיול כולל ירידה בנחל צביה עם שימוש בסולמות קטנים לירידה בנחל – חויה מענגת במיוחד.

כאשר יוצאים מאזור הנחל, ומגיעים את סופו של המסלול, נהנים ממישור מדהים החוצה שדות וחורשות עם בריכות דגים לצפיה מהנה.

 

להגיע אל עמק מעיינות

אפשר להגיע דרך עפולה ולהתחיל את המסלול בנחל אבינדב, או להגיע מן הבקעה עד לכביש העולה אל רכס הגלבוע ומשם לתחילת המסלול בחניון של אבינדב.

כדאי מאד להשאיר רכב ליד קיבוץ ניר דוד, מקום סיום המסלול, משום שהמסלול אינו מעגלי ולא מגיעים לנקודת ההתחלה. מי שרוצה יכול במקביל לבחור בביקור בפארק ללא טיול בכל תוואי שביל עמק המעיינות. מובטח לו הנאה מרובה בפארק ירוק עם אפשרות לשכור אופנים או רכבים ירוקים לנהיגה עצמית.

מקומות מיוחדים בטיול שביל עמק המעיינות

  • מצפור דובי וערן שמיר צפונית לחניון אבינדב. תצפית מרשימה על כל העמק, הגלבוע והרי הגלעד.
  • מערת אבינדב, על פי סימון לבן נכנסים אל המערה מומלץ להביא פנס.
  • צרוצן נחל צביה, בדרך רואים מפלים קטנים אשר בהם אפשר בעזרת סולמות לרדת למטה. בזמנים גשומים יש להמנע מטיול במקום זה עקב הסכנה מהחלקה.
  • שדרת אקליפטוסים ובריכת דגים ממתינים ביציאה מנחל צביה. במקום ישנם עצי נוי ושולחנות לשבת ולעשות פיקניק ליד עין מודע. ברזיות למילוי מים לשימוש המטיילים ובריכה שאפשר גם לשחות בה אבל יש לברר מראש אם יש שרות מצילים במקום אחרת הכניסה עלולה להיות אסורה ואף מסוכנת.
  • מסלול אופניים המתחיל מעין מודע דרך עפר, להליכה רגלית או לרכיבה עד למושב ניר דוד.

מאחלים לכם דרך צלחה ומהנה!.

עוד כותרות