אסטרולוגיה – כי צריך להאמין במשהו גדול יותר

המילה אסטרולוגיה מורכבת מ- 2 מילים :אסטרו (כוכב) ולוגוס (תורה).

האמונה בהשפעת הכוכבים על חיי האדם הייתה קיימת מימים ימימה, כאשר ניסו בני האדם למצוא הסברים לתהליכים שונים. ההסברים אשר ניתנו, השתנו בהתאם לתקופה ולתרבות.

הקדמונים למשל, האמינו כי האחראים לשינויי עונות השנה, שינויי גודלו של הירח וכו' הינם האלים.

מו כן, היו אמונות נוספות – תרבויות סגדו לשמש ולכוכבים, הפירמידות של מצריים נבנו כאות לסגידה , מגוון פירושים וסמלים ניתנו למצבים שחלו בכוכבים ומכיוון שהשעון עוד לא הומצא, הפכו הכוכבים למעין שעון אשר ממלא את השמים וקובע את סדר היום.

 

איך כל זה מתקשר לחיזוי אסטרולוגי ?

כבר באלף הראשון לפני הספירה ידעו הבבלים (אשר היו הראשונים לקשר בין הכוכבים ובין האסטרולוגיה) לחשב את מיקומם של כוכבי הלכת (כיום ידוע כי כוכבי הלכת הינם: השמש, הירח, כוכב חמה – הכוכב הקרוב ביותר לשמש, כוכב נוגה, כוכב מאדים, כוכב צדק וכוכב שבתאי – אלו היו ידועים עוד בתקופה העתיקה ). נוסף לכוכבים הללו, יש את כוכבי הלכת החוץ שבתאיים -אורנוס, נפטון ופלוטו, כוכבים אלו לא ידועים באסטרולוגיה העתיקה). כמו כן, התגלו קנטאורים, אסטרואידים, וכוכבי לכת ננסיים אשר קיבלו חשיבות באסטרולוגיה המערבית החדשה.

הבבלים היו מחשבים את מחזור ליקויי השמש והירח והכירו את תנועתם של הכוכבים- נוגה, כוכב חמה, צדק, שבתאי ומאדים. באמצעות הידע, הם חזו תופעות אקלימיות שונות.

במאה ה- 4 לפני הספירה החלו היוונים לפתח ולהאמין בהורוסקופ אשר מורכב מ- 2 מילים (הורה- שעה וסקופס- התבוננות) והאסטרולוגיה של היחיד.

 

אסטרולוגיה מודרנית

אסטרולוגיה מודרנית ועוד הבט חשוב, ישנו כקשר הדוק בין האדם, כוכבי הלכת והיקום, כך שהאסטרולוגיה מהווה מעין פילוסופיה.

אסטרולוגים רבים החלו לספק הסברים, ייעוץ ולסייע לאנשים אשר מעוניינים בכך להבין את חייהם, להגביר את המודעות העצמית, לפתח ערוצי חשיבה ודרכי פעולה ולגלות את הפוטנציאל הטמון בהם.

מובן שהאדם אינו צריך לציית לעצות, אלא להשתמש בהם במידה והוא מאמין כי הן מתאימות לו.

עוד כותרות