לימודי תואר ראשון

החיים הם מסלול לימודים ארוך שבו כל יום חדש הוא הזדמנות גם ללמוד עוד דבר. עם הזמן המקום שאליו התנקז כל הידע שאותו למדו בעלי מקצוע הפך להיות האקדמיה, כאשר הרוב המכריע של המקצועות של הלמידה היה נמצא שם לצד חלק מזערי של למידה שעדיין עברה בצורה של לימוד פעיל בשעת העבודה עצמה. ללא תואר.

נכון להיום המעבר הזה אל לימודי תואר הוא לא בעל קשר ישיר אל מה שאדם עוסק בו למחייתו, ויש המוני נושאים חדשים שכל הזמן צצים ועבורם עדיין אין מסלול לימודים מסודר לתואר. האם זה אומר כי לימודי תואר הם דבר שיחלוף מן העולם, או דבר שיבסס את עצמו גם בנושאים החדשים, זה אכן יהיה דבר מעניין לראות.

מה לומדים היום

בכל תקופה ניתן לראות כי צצים תארים שהם אלה שאליהם ינסו להתקבל המירב של הסטודנטים לעתיד. הייתה תקופה של תארים בתעשייה וניהול, תקופה של תארים בכלכלה, תקופה של תארים במדעי המחשב וכעת ישנו עידן של לימודים שהם בכלל אינם בהכרח לתואר, אלא יותר קורסים שבהם לומדים באופן מהיר את לימודי התשתית ומהם מתקדמים אל הפרקטיקה שממנה אט אט צומחים. ובכל זאת, עדיין התארים אשר נחשבים להכי מכובדים הם עדיין תארים במשפטים וברפואה, ועם המבחר הרחב של נושאים ללמוד מה שנותר הוא רק לבחור את המסלול ואת המקום שבו עומדים בכל תנאי הסף של הקבלה.

איפה כדאי ללמוד לתואר ראשון

אם פעם מקום הלימוד לתואר ראשון היה אך ורק אוניברסיטה, הרי שנכון להיום סטודנטים יכולים לבחור האם הם מעוניינים ללמוד באוניברסיטה או במכללה, כשקיימות לא מעט מכללות בכל רחבי הארץ שבהן לימודי תואר ראשון הם כאלה שמוכרים ומעניקים בתומם תואר ראשון רשמי שמעניק בתורו כל מיני יתרונות על פני זה שאינו מוכר. בכל מסלול לימודים ישנם מוסדות לימוד שבהם התואר יהיה בעל חותמת יותר נדרשת מבחינת מקומות של תעסוקה, אך מה שצריכים לזכור הוא שבמקומות של השכלה גבוהה שאליהם ישנה דרישה גבוהה, כך גם תנאי הסף נעשים יותר מורכבים כדי ליצור את הסינון של כמות הלומדים בכל שנת לימודים חדשה.

האם תואר הוא הכרחי

אחד מן הדיונים הכי בולטים בתחום של השכלה גבוהה הוא האם בכלל חייבים לגשת אל לימודי תואר ראשון על מנת לייצר הצלחה. ובכן, הכל תלוי בתחום הלימודים שבהם רוצים להתמחות, כי רפואה קונבנציונלית למשל, חייבים ללמוד במסלול לתואר עד קבלת תואר דוקטור ואי אפשר לעשות זאת לבד. לעומת זאת, לימודי קידום אתרים הם כאלה שמצריכים רק קורס בלבד ולאחר מכן צוברים את הניסיון בחברה של קידום שבה עושים צעד אחר צעד להבנה יותר מעמיקה וצבירה של פרקטיקה. בין כל אלה יש אנשים יצירתיים ובעלי כריזמה שממציאים את עצמם בכל יום מחדש, ועבורם תואר יכול להיות לעזר, אבל הם מצליחים לעשות את הדרך להצלחה גם בלעדיו.

עוד כותרות