איך מוצאים עבודה בצפון?

החורף מתקרב לקיצו, והאביב מביא עמו תקופה רעננה, מלאה פריחה ותחושת התחדשות. האזור הצפוני של מדינתנו לובש צבעים ירוקים ומושך אליו מאות ואלפי מטיילים בכל סוף שבוע. לא פעם טיולים אלו עושים חשק לסגור את הכול, לעצור את החיים במרכז הארץ ו"להגר" לגליל או לגולן – שם קל יותר להתמכר לשקט ולסגנון חיים אחר. אצל רוב האנשים מחשבות מעין אלו יישארו במחוזות הפנטזיה ומשאלת הלב לעבור לא תמומש.

מעבר דירה, בעיקר כזה שדורש הסתגלות למציאות חדשה באזור חדש, אינו מובן מאליו ומצריך עבודת הכנה רבה, בירורים ואפילו קצת אומץ. קיימים לא מעט מחסומים בירוקרטיים ופסיכולוגיים אשר עלולים להשפיע על החלטה שכזו אך בסופו של דבר, אם יש רצון יש יכולת.

בדרך כלל, תעסוקה וקריירה מהוות שיקול מרכזי ביותר כאשר חושבים על מעבר, ובארצנו מעבר לדרום או לצפון טומן בחובו קושי מסוים – היצע קטן יותר של מקומות פוטנציאליים לעבוד בהם. על מנת לשקול ברצינות חיפוש עבודה מסיבי יש לקחת בחשבון כמה גורמים:

סוגי עבודות בצפון:

בבואכם לחפש עבודה בצפון שימו לב לאפשרויות העומדות בפניכם: לבעלי תואר העוסקים בתחומי המדעים, קיימים לא מעט אזורי תעשייה והייטק פוטנציאלים כגון: פארק תעשייה כרמיאל, פארק "בר-לב" ליד צומת אחיהוד, פארק "מת"ם" בחיפה, פארק תעשייה "ית"ם" הצמוד ליוקנעם עלית, וקיימים עוד אזורי תעשייה פחות מרכזיים כמו "תפן", "דלתון" ועוד. בפארקים אלו ישנם לא מעט חברות ומפעלים אשר מציעים עבודה לגרים באזור. כמובן שצריך לקחת בחשבון כי במקומות אלו בעלות על רכב פרטי תקל מאוד על קבלה לעבודה בשל נגישותם.

על מנת לסייע בחיפוש ובמציאת עבודה, ניתן גם לפנות לחברות המתמקצעות בכך, קיימות מספר חברות השמה ודרושים אשר נותנות שירותים לאנשי הצפון הרחוק: משגב, אופטימום, אתגר וג'ובאינפו למשל, המחזיקה סניף בחיפה ואף סניף ייעודי בטכניון עבור סטודנטים הלומדים מקצועות מדעיים.

במידה והיי טק ותעשייה אינה כוס התה שלכם, ניתן למצוא עבודות גם בתחומי השירות למיניהם. אלו, כמו בשאר האזורים בארץ זמינים כמעט תמיד. עבודות דוגמת מלצרות, שירות לקוחות, מכירות וכו' מאופיינות בביקוש גבוה, הנובע מתחלופה תדירה של כוח-אדם בנישות אלו. בחיפושכם אחר עבודה מסוג זה אין צורך לקפוץ מעל הראש ומספיק לעשות חיפוש קצר באינטרנט או אפילו סיור רגלי קצר במרכזי הערים בכדי למצוא משהו.

עוד שתי אופציות תעסוקתיות הקיימות בצפון הן בתחום התיירות והחקלאות. למי שמחפש עבודה קצת שונה ומעניינת (בד"כ פונה לצעירים שביניכם) מומלץ ליצור קשר עם קיבוצים ומושבים ולהתעניין באטרקציות שיש להם להציע – משם להמשיך וליצור איתם קשר ישיר ולשאול אם צריכים עובדים. עבודות כאלו יכולות להיות כל דבר: חוות סוסים, פינות ליטוף וחי, פארקי שעשועים של חבלים, "קארטינג" והיד עוד נטויה. אצל הקיבוצים ניתן למצוא שפע עבודה במטעים, פרדסים, רפתות וכיו"ב. לעבודות אלו יחסית קל להתקבל וכיף יחסית לעבוד בהן.

מחשבות אחרונות:

אומנם הצפון מצטייר כאזור עם פחות אופציות תעסוקתיות ממרכז הארץ, וגם לרוב השכר באזור זה נמוך יותר, אך חסרון זה מתקזז עם העלויות, ובאופן כללי הוצאות המחיה שם זולות משמעותית מתל אביב והמרכז. עוד יתרון משמעותי, אשר יקרוץ ללא מעט אנשים, היא העובדה כי בשל האוכלוסייה המדוללת נוצרים פחות פקקי תנועה ביום יום, ולהרבה אנשים זהו שיקול לא מבוטל.

והעיקר, הצפון ידוע כאזור רגוע יותר ופחות מלחיץ, ייתכן שזה בגלל הנופים, בגלל השקט או אולי בגלל האנשים. מה שחשוב שתזכרו כשאתם מחפשים משרה חדשה, בעיקר בצפון – הוא לחייך. הצפוניים ידועים בנחמדותם ובאורך רוחם ולכן רצוי להצטייד בגישה חיובית ופרודוקטיבית כשיוצרים איתם קשר.

בהצלחה!

עוד כותרות