הקישון סוף סוף יהיה נקי

שנים רבות סבל הקישון מעודף זיהום ומשקעים. אין סוף בקשות ועשרות פניות אל הגורמים הממשלתיים הניבו בסופו של דבר תוצאות מעשיים.

 

תוכנית ניקוי הקישון

על פי התוכנית יבוצע ניקוי הקישון בצורה כזו:

  • יניקת בוצה של נחל הקישון שתתבצע על כל שבעת הקילומטרים של תוואי הנחל בכל המקומות הללו שהיו מזוהמים. את המים והבוצה שישאבו מן הנחל ינקו בתהליך משוכלל מן הזוהמה ויחזירו אותם למקומם הטבעי – לקישון בחזרה.
  • אחר שהקישון יהיה נקי ומטוהר, יקימו לאורכו של הנחל פארק ענק. חלק מן הפארק כבר פועל היום לרווחת התושבים והוא יהיה התשובה המוחצת לסבל שהסב הזוהמה כל השנים.
  • נחל חדש באורך של קילומטר, יפתח במקביל כדי ליצור ניקוז מתאים למפרץ בחיפה.

הקישון סוף סוף יהיה נקי

שנים רבות סבל נחל הקישון מזוהמה ומלכלוך היות ומשקעים רבים זרמו לתוכו ומלאו אותו בחומרים שונים. במקום שהאנשים יהנו ממים נקיים ומטוהרים המפיצים סביבם אויר צח, הם סבלו מזיהום אויר חמור וממים מלוכלכים במיוחד.

משך שנים הפך הקישון להיות סמל של זיהום מקום בו הצטברו משקעים שונים וחומרים מן האזור התעשייתי. כמות כה גדולה של חומרים מזוהמים לא יכלה להתנדף לבד והיה צורך להתגייס לביצוע רציני של ניקוי הנחל בעזרת תוכנית לאומית.

רק עכשיו החליטה הממשלה להוציא את התוכנית לפועל והתושבים נושמים לרווחה. אמנם התוכנית תארך כמעט שלוש שנים אולם האור נראה בקצה המנהרה. גם הפארק הגדול שהוקם על גדותיו ובחלקו כבר נפתח, מבטיח כי עתיד חדש מצפה לנחלה קישון ומעתה כבר לא יושמץ.

 

התושבים נהנים

ראש עירית חיפה ברך את היוזמה ושמח שסוף סוף היא יוצאת לאור: שנים רבות שהתושבים כאן מתלוננים ולא יודעים למי לפנות. כבר דברו עם כל המי ומי, כבר ניסו את כל הגורמים הרלוונטיים, אך עדיין לא נעשה דבר מעשי ונחל הקישון המשיך להפיץ מחלות ולזהם את הסביבה. זה לא רק איכות חיים, זה גם סמל של מקום. במקום לגור במקום שנחשב כה לא בריא ומזוהם נקבל עכשיו אזור חדש עם עתיד מבטיח – הם מקווים.

עוד כותרות