אטרקציות – מרכזי מבקרים בצפון

נופשים באזור הצפון? בנוסף לאוויר הצלול ולנוף המרהיב, ישנן אינספור אטרקציות מומלצות שיעשירו את חווייתכם. ממיטב יצירתם של האומנים המקומיים ועד ליבול חקלאי מובחר, מאתרי מורשת ושחזור היסטוריים ועד לגנים בוטניים פורחים – כל האתרים שכדאי לכם לראות בצפון.

מיטב התוצרת החקלאית

מימי החלוצים הראשונים ועד ימינו, אזור הצפון נודע בטיב תוצרתו החקלאית. מרכזי מבקרים רבים מציעים את מיטב היבולים לצד סרטוני הסברה, סיורים חווייתיים ופעילויות נוספות. אחד האתרים הללו, המהווה סמל ומופת לחזון חלוצי שהתממש, הוא מרכז מבקרים תמר כנרת. ניתן לרכוש ישירות בחנות המפעל שבו תמרים עסיסיים ומוצרים נוספים כמו ממרחים בריאים, סילאן ומתנות. תוכלו ללגום כוסית של יין במרכז המבקרים תמר כנרת, לצפות בסרטון המגולל את תולדות קבוצת כנרת ולהתענג על הנוף עוצר הנשימה.

עוד מומלץ בצפון מרכז המבקרים במשק יובל בלב הטבע המוריק והציורי של כרם מהר"ל, שבו ניתן ליהנות מטעימות ולרכוש בקבוקי שמן זית מקוריים. ראויה גם לציון חוות התבלינים בשדות בית לחם הגלילית, שתסחרר אתכם עם שלל ניחוחות ועם טעמי התבלינים הטריים הצומחים בסביבותיה.

תרבות ואמנות

אמנות, יש אומרים, היא מזון לנשמה. ובכן, עין הוד – הידוע גם ככפר האמנים – הוא הזדמנות נפלאה לשטוף את העיניים בשלל יצירות מקוריות ומגוונות בסגנונותיהן. נוסף על הגלריות השונות, ניתן לבקר באמפיתיאטרון, המקיים גם מופעים מוסיקליים בגלריית האומנים המקומיים, וכן במוזיאון המפורסם ינקו-דאדא ובבית גרטרוד קראוס. לחובבי האמנות מומלץ לא לוותר גם על ביקור בגלריות האמנים בעיר העתיקה צפת, המציגות את פרי יצירתם של אומני המקום שתמיד שורה עליהם רוח קדושה ייחודית.

בוטניקה, אקולוגיה ופריחה

לצד הטבע הפראי בצפון ישנם אתרים ומרכזי מבקרים הממחישים את מעשה ידי האדם בשמירה על הסביבה ובטיפוח הצומח. אחד המקומות המציגים לראווה את תפארת טיפוח הצמחייה הוא מרכז הגנים הבהאים בחיפה, הניצב למרגלות הר הכרמל. הגנים המעוצבים באופן מדויק ומטופחים בקפידה מרווים את הנפש ביופי, העטור בנוף המקדש ותחום בכחול העמוק של הים שברקע.

אתר נוסף ודרומי מעט יותר – בזיכרון יעקב – הוא גני הברון ברמת הנדיב, המציעים סיור מרהיב בין שבילי הגנים הבוטניים הפורחים והפעלות שונות בחגים ובימי הקיץ. אם הקשר בין הטבע לאדם מסקרן אתכם, תוכלו להגיע לביקור בגן הסולארי בבנימינה, הממחיש באמצעות מוצגים ייחודיים את יתרונות השימוש החכם באנרגיית השמש, לצד עקרונות אקולוגיים נוספים.

אתרי מורשת היסטוריים

אין מקום בארץ שאינו שזור במורשת עמנו ובני עמים נוספים שהתגוררו כאן בימים עברו, שמונצחת באתרים רבים ומרשימים. אחד האינטימיים והייחודיים מבין אתרי המורשת בצפון הוא בית המאירי בצפת, המשחזר באופן מוחשי את חיי היהודים ברובע היהודי בעיר. האתר לוקח אותנו במנהרת הזמן 200 שנה אחורה באמצעות מוצגים מקוריים כמו חפצי לבוש, רהיטים וחדרים שלמים, כלי בית ועבודה ועוד חפצים שנשתמרו מאותן התקופות. עוד מומלץ לבקר במחנה המעפילים עתלית, המציג שחזור של מחנה המעצר מימי המנדט הבריטי, ולצפות בסרט היסטורי המתעד את פריצת הפלמ"ח למקום בשנת 1945. מרכז מבקרים נוסף העוסק בשחזור הוא כפר נצרת, שמציג את אורח החיים בעיר בתקופה שלאחר האימפריה הרומית.

עוד כותרות