צימר, וילה או מלון לחופשה בצפון? איך בוחרים ומה חשוב לדעת

מזל טוב. בשעה טובה מצאתם את הזמן להשתחרר מהשגרה הלחוצה, לשים בצד את העבודה, לקבץ את בני המשפחה, ולקחת את הטיול הזה שאתם כל כך צריכים. ביצעתם בדיקות, שמעתם המלצות מחברים וההחלטה שהתקבלה היא לוותר הפעם על חו״ל (אין זמן ואתם צריכים חופשה קצרה וממוקדת) ולבחור לנסוע צפונה (כי את אילת כבר מיציתם בתקופה שהנסיכה עוד היה מלון אטרקטיבי).

עכשיו כל מה שנשאר לכם זה לתכנן את התקציב, להבין עם עצמכם והשותפים שלכם לטיול בדיוק מה אתם רוצים, ולצאת לדרך. אבל לפני שיוצאים לדרך צריך לתכנן מסלול, לא? או שאולי קודם לבחור את מקום הלינה ועל סמך בחירה זו את המסלול? שאלות והחלטות חשובות. בין אם אתם בוחרים מלון, צימר או וילה, החלטת מקום הלינה עלולה להשליך על מסלול הטיול שתבצעו בסופו של דבר. לכן, הנה מספר דברים שצריך לקחת בחשבון, שיעזרו לנו להחליט איפה כדאי לנו לשים את הראש בלילה, ועד כמה, אם בכלל, יש לזה חשיבות מבחינת מסלול הטיולים שנבצע בשטח.

וילות – וילות מתאימות לרוב לקבוצות חברים או למשפחות שלמות. במקום לקחת מספר חדרים ולשלם עליהם בנפרד, יכולים כל חברי הקבוצה, בין אם מדובר במשפחה אליה מצטרפים גם הסבא, הסבתא והדודים או קבוצות של חברים שלכל אחד מהם מספר ילדים, לשכור וילה אחת שתהיה אך ורק שלהם לאורך כל אותו סופשבוע של חופשה

הוילות בצפון מאפשרות מספר חדרים רב, לרוב יגיעו עם חצר מפנקת שבה אפשר לעשות על האש, לשבת בשעות הקטנות של הלילה כשהילדים כבר הלכו לישון וליהנות אלו מחברת אלו באווירה נעימה ופתוחה. כשהוילה היא רק שלכם ואתם לא מפריעים לאף אחד, בהחלט ניתן ליהנות ואף לחסוך בצורה משמעותית בעלויות החופשה. אם כך, לקבוצה – וילה מאוד מומלצת. מה גם שהן לרוב יהיו מאובזרות ויציעו את כל האלמנטים הדרושים כמו טלוויזיה, מקרר וציוד לחדרים שיאפשר לכם לנפוש מצד אחד ולהרגיש כמו בבית מצד שני. לחברי קבוצה שרוצים לטייל במהלך היום ויש מסלול ברור, ניתן למצוא וילות לכל אורך הצפון שמאפשרות להיות קרובים למסלולים הרצויים

צימר – הצימרים תמיד נתפסים כמשהו אינטימי ורומנטי יותר. יחד עם זאת, גם הם מתאימים לקבוצות של חברים, בני משפחה מורחבת ואף זוגות בודדים. הרי בצימרים אפשר לשכור חדר אחד או את כל חדרי הצימר במידה והצימרים פנויים ומדובר במספר רב של אנשים.

הצימרים בצפון הם כנראה הנכס הבולט ביותר שיש לאיזור להציע מבחינת לינה ואווירה פסטורלית. מרבית הצימרים ידאגו לכם לארוחת בוקר, יאפשרו שטחים גדולים לעשות על האש ולשבת ביחד, ובעיקר יכניסו אתכם לאווירה שקטה, נעימה ומרגיעה. אם אתם רק רוצים לנסוע להתפנק בצימר מבודד, מחפשים מקום רומנטי מבלי לטייל יותר מדי, אז הלוקיישן של הצימר פחות רלוונטי. כל מה שצריך בעצם זה למצוא את הצימר שמדבר אליכם ומעניק לכם את ההרגשה הרצויה.

צימרים הם המלצה מעולה לאנשים שמחפשים לנוח בשקט, להתחבר לטבע ולירוק בעיניים מבלי לצאת יותר מדי מהחדר. כמובן שאם יש לכם יעדים ספציפיים שאתם רוצים לראות, תבחרו צימר בקרבת מקום, אבל אם מסלול טיולים הוא לא חלק מהעניין ואתם יכולים להסתפק בהליכה רגלית באיזור בו אתם נמצאים, בכל רחבי הצפון תוכלו למצוא את המענה לדרישות שלכם. מכפרים דרוזים ועד לצימרים מפנקים בגליל העליון והתחתון.

מלונות – מי מאיתנו לא אוהב בתי מלון? בדרך כלל כשחושבים על חופשה, האסוציאציה הראשונה שעולה היא שאת הלילה עושים בבית מלון. אמנם בצפון באמת יש נטייה יותר לכוון לכיוון הצימרים, אך בתי המלון עדיין נהנים מקהל אוהדים סביר שמעדיף דווקא לשהות בהם. מלונות רבים יכולים להעניק תחושה של יותר פינוק מצימרים ווילות.

בריכות שחיה מפוארות, חדרי כושר עמוסים במכשירים המתקדמים ביותר וכמובן מסעדות במלון וארוחות בוקר מפנקות, מהוות טריגר עבור נופשים רבים. שירות החדרים והעובדה כי יש מי שדואג להכין לנו הכל ולנקות אחרינו, משרים תחושה של התפנקות והופכת את המלונות ליעד מבוקש עבור אנשים שלא רוצים לנקוף אצבע יותר מדי, פחות מתחברים לנושא של טבע, ובאופן כללי מעדיפים יותר תחושת הציווליזציה שיש במלון מאשר במקומות אחרים.

מלונות מהווים פתרון מצויין לכל אותם אנשים שרוצים נטו להתפנק, בין אם מדובר בזוג או בקבוצת חברים. חשוב לדעת כי מלונות 5 כוכבים הם לא דבר שבשגרה ככל שמצפינים ולכן אם יעד הטיול שלכם הם בצפון הרחוק, לא בהכרח מלון יהיה הפתרון הנכון עבורכם.

לסיכום, כמו שניתן לראות, לוילות, לצימרים ולבתי המלון, לכל אחד מהם אופי משלו ושלושתם מספקים חוויה אחרת. צימרים מתאימים יותר לזוגות, וילות לקבוצות של חברים שאין להם בעיה לטרוח ולבשל ומלונות לאנשים שמחפשים להתפנק עד הסוף. אם אתם לא מחפשים מסלול טיולים, אין ממש חשיבות באיזה איזור אתם בוחרים את מקום הלינה שלכם, אבל אם לטייל הוא כן קו מנחה עבורכם, בחרו את האיזור המבוקש ודרכי ההגעה שלו ואז תראו אילו פתרונות לינה עומדים לרשותכם.

המידע באדיבות חברת הוטלז המתמחה בחופשות, טיולים ומקומות אירוח שונים באזור חיפה, הקריות ושאר יעדי הצפון, היכנסו לקישור לפרטים נוספים:  http://www.haifa-hotelz.co.il

עוד כותרות