איך משרד החינוך מתכוון להתמודד עם מבצע צוק איתן?

עוד פחות משבוע, צפויים ילדי ישראל לסיים את חופשת הקיץ שלהם ולחזור לבתי הספר והגנים. ללא ספק, לרוב ילדים הארץ (במיוחד אלו שגרים באזור הדרום) היה זה קיץ לא פשוט לאור מבצע "צוק איתן". כמובן, שהילדים במקום לבלות את הקיץ כראוי, היו צריכים להבין מושגים כדוגמת "אזעקה", "יירוט", "כיפת ברזל" ולשמוע פיצוצים שלחלקם הגדול סביר להניח הדבר לא ממש סייע למצבם הנפשי של הילדים ולכן בוחר משרד החינוך להתכונן לחזרה לשגרה במוסדות החינוך השונים על מנת לתת לילדים כלים להתמודד עם הקיץ שעברו.

כך לדוגמא, בשבועיים הראשונים יקדישו בבתי הספר השונים את הקיץ למצב בו היו נתונים הילדים במשך חודשיים ויתנו להם להביע את הקשיים אותם חוו בקיץ, יעניקו להם הזדמנות להצביע על תמונות מהעיתונות של כיצד הקיץ התבטא מבחינתם ויערכו איתם מספר שיחות על ידי הצוות החינוכי.

עוד דגש שישימו אליו לב בבתי הספר הוא הנושא של חופש הביטוי, שכן במהלך המבצע עלו טענות רבות כי עמדות מסוימות שהיו קשות מאוד ולא נעימות לאוזן לא יכולות להישמע על ידי הציבור הרחב, ולכן המטרה היא לחנך לכך שמותר ואף רצוי להשמיע עמדות שונות, אך כמובן שהדגש שיינתן לילדים הוא כזה שבו יש עמדות מסוימות שמהוות הסתה לגזענות או לאלימות ואלו הם עמדות שהם אינן חלק מחופש הביטוי.

בגני הילדים, יתנו לילדים בהתחלה הרבה מאוד חופש ודגש על האישיות של כל ילד ולכן כל אחד יוכל להביא לדוגמא צעצוע אחד מהבית. באשר לילדי עוטף עזה, אלו ברגע שאכן יחזרו ללימודים יתנו דגש על העניין האישי וכמובן גם הפרידה הממושכת מהבית והאפשרות להביע פחדים ולנסות להציג כי יש הרבה חוסן וחוזק בהתנהלות של האזרחים.

אם אכן תתחיל השנה בזמן, ניתן לקוות שאכן הילדים יחזרו לשגרה במהרה.

עוד כותרות