בין עכו לכרמיאל

מה הקשר בין פיצוץ למסילת רכבת ומנהרה?

עכו וכרמיאל אף פעם לא היו מחוברות ביניהם בקו ישיר, והנה מתבשרים התושבים כי אופק חדש נפתח: קו רכבת יחבר בין שתי הערים הללו ויסע במסלול תת קרקעי של מנהרה עמוקה.

 

העומדים מאחורי הפרויקט

 

החיבור בין שתי הערים עכו וכרמיאל יעבור דרך הר גילון. שתי מנהרות גדולות ועוד כ-18 מנהרות קטנות יותר יקשרו בין השתיים, במסלול אחד ארוך של כ-10 ק"מ.

משני עברי המנהרה עבדו הפועלים אלו מצד מזרח ואלו מצד מערב, בינתיים לאורך מנהרה של 5 ק"מ. כאשר כל צד התמקד בעבודה שלו והתקדם מצד אחד. מה רבה היתה שמחתם כאשר הם נפגשו בוקר אחד, והמאמץ הגדול שלהם הושלם. הנה קמה מנהרה ראשונה, אות לפרויקט שהולך ומוקם.

 

פרויקט חיבור בין עכו לכרמיאל

 

איך עשו את זה? למעשה הפרויקט הזה הוא מהחדשים בתחום כריית מנהרות, ונעשה בו שימוש בקידוח על ידי פיצוץ חומרי נפץ. אחרי שנים רבות בה השתמשו בדרך של חציבה קשה ומעייפת באדמה, הוחלט כי קידוח בעזרת פיצוץ יהיה הרבה יותר קל.

צורת החפירה החדשה שכללה פיצוץ מבוקר הוכיחה את עצמה כי הדרך הזו טובה יותר. המפגש בין שני צוותי החופרים שמח את כולם כי המאמץ היה משתלם.

אמנם תנאי השטח היו קשים, ועומק החפירה באדמה היה גדול. חשוב היה גם לשמור על הסביבה ולא להרוס את הטבע שנמצאת למעלה, הן מסיבה זו חופרים באדמה ולא נוגעים במה שנמצא מעל. כאשר אין ברירה ובמהלך העבודות יש צורך להזיז את הצמחיה, עושים זאת בזהירות רבה, כאשר בסיום הפרויקט מבטיחים לשתול הכל בחזרה.

 

החזון

 

מסילת הרכבת בין עכו לכרמיאל תהיה כפולה, היא תהיה מוקמת בקטע בין תחנת נעמן לתחנת כרמיאל, ותשתרע על פני אורך של 23 ק"מ, כאשר 4 מקטעים כלולים בתוכה. עלות התוכנית תסתכם ב-2.8 מיליארד שקל, אך התושבים יודעים כי המאמץ כדאי ומשתלם.

הנה בקרוב תהיה להם מסילת רכבת שתחבר בין עכו לכרמיאל, שמחים התושבים לשמוע. כך הצליחה הטכנולוגיה לעמוד לשרות האזרחים ולקדם פרויקטים שנראו מלכתחילה קשים מאד.

עוד כותרות