מה זה אינטרנט דור 4 בכלל?

לא מעט בתקופה האחרונה, נראות ונשמעות הפרסומות של חברות הסלולר המבשרות ללקוחותיהם כי הם כבר התחדשו בדור 4 או בעצם 4G של האינטרנט ברשת הסלולארית, שמבטיחה להם כי מהירות הגלישה שלהם תהיה גבוהה יותר וכן גם עולם חדש ומעניין יותר של תוכל סלולארי ללקוחות, שהינו כמובן אטרקטיבי יותר לאור העובדה שמכשירי הטלפון הסלולאריים נהיים חלק בלתי נפרד מחיינו.

כאשר חברות הסלולר מדברות על דור חדש, הכוונה היא בסופו של דבר לטכנולוגיה חדשה. טכנולוגיה חדשה משמעותה היא החלפה של כלל תשתיות הסלולר של אותה החברה, כלומר אנטנות חדשות ומשוכללות יותר וזהו אירוע שקורה אחת לעשור בערך כאשר כמובן חברת הסלולר מעוניינת להתמודד עם השינויים הבלתי פוסקים שמציבה הטכנולוגיה.

כאשר לדוגמא לרוב עד עכשיו דיברו על טכנולוגיה של דור 3.5 הכוונה הייתה לתשתיות של דור 3 אך התפתחות ועדכוני תוכנה של התשתיות הקיימת. כמובן, שמבחינת חברת הסלולר מדובר על השקעה גדולה, אולם כמובן שזאת מחזירה את עצמה היטב במהלך השנים והמטרה היא למשוך יותר לקוחות על ידי תוכן חדש ואטרקטיבי.

מבחינת הלקוחות, כמובן שהיתרון טמון בעיקר במהירות הגלישה שיספקו הרשתות המתקדמות הללו, אך בסופו של דבר אילו השירותים החדשים שיקבלו הלקוחות, כך לדוגמא, הלקוחות לא היו יכולים ליהנות מהשירותים השונים שסיפקו הסמארטפונים ללא דור 3.

מבחינת רחב הפס, המכשירים הסלולארים יוכלו לקלוט ולהוריד עשרות מגה בייטים בשנייה. זוהי בשורה בהחלט נפלאה לאחר שבמשך שנים משרד התקשורת לא הסכים לשחרר תדרים מדור 4 לחברות הסלולאר ואלו מצידם לא ממש היו להוטות גם להשקיע בתשתיות החדשות. חשוב לציין, כי כיום משרד התקשורת פינה כבר מספר תדרים בדור 4 לחברות הסלולר אולם השינוי הגדול יבוא לקראת סוף השנה כאשר משרד התקשורת ייצא במרכז לכמות גדולה יותר של תדרים שתורגש די מהר. כיום, ישראל ממוקמת במקום ה-63 בעולם להורדה בשנייה של נתונים, אולם הרפורמה לדור 4 צפויה לשנות זאת לטובה.

עוד כותרות