מדריך רכישה באינטרנט

זה נוח ונעים אבל במבט זהיר!

כבר כמעט שכחנו איך יוצאים לקניות, ורובנו עורכים את קניותינו באינטרנט. על גבי הרשת המקווננת אפשר לקנות הכל, מבית ועד שרוך נעל. צריך פשוט ללמוד לעשות זאת בצורה נכונה.

מדריך רכישה באינטרנט וטיפים שיסייעו לכל אחד – במאמר שלפנינו.

 

מדריך רכישה באינטרנט

קונים ברבים משלמים באינטרנט בכרטיס אשראי וזו הדרך המקובלת. כאשר עושים זאת יש להזהר מנוכלים וגנבים שעלולים לעשות שימוש עוין בפרטים שמוסרים דרך האתר.

 

איך אפשר להתגונן?

  • לבדוק היטב את כתובת האתר המופיע בראש העמוד. רק אתר שמופיע בו האות S הוא אתר שיש לו רשיון לבצע מסחר דרך האתר. אם אין אות כזו קיימת, סימן שהמכירה אינה חוקית. נא להזהר!
  • ישנו תקן אבטחה לשימוש בכרטיסי אשראי שמבטיח הגנה על השימוש בכרטיס. כדאי לבדוק כי יש לאתר תו תקן של אבטחה זו ולהמנע מרמאות.
  • חברות אשראי שונות מציעות שרות של הגנה לרכישה דרך האינטרנט על ידי שימוש בסיסמא אישית. לקוחות שנרשמים לשרות זה צריכים להקיש את סיסמתם האישית בסיום עסקה כי אם לא הרכישה לא תצא לפועל. כך אפשר להיות בטוחים שאף גורם זר לא משתמש בפרטי הכרטיס כדי לבצע קניה.
  • סמל בצורת מנעול מופיע באתר שיש לו הגנה מפני חדירת זרים. מנעול זה מסמל כי האתר נועל את הפרטים המזהים של הלקוחות ואינו מאפשר לשום פרט לגלוש החוצה. רק אתר עם סמל מנעול מבטיח מפני זליגת נתונים אישיים. בדקו את סמל המפתח לפני שקונים!
  • אף פעם לא קונים בצורה פזיזה מאנשים לא מוכרים ולא ידועים בשום מקום. בדיוק כמו שעושים בירור לפני שנכנסים לחנות, כך מבררים לפני שנכנסים לאתר למטרת רכישה. האם מישהו המליץ עליהם? האם הם הופיעו במנועי החיפוש? מה אמרו לקוחות עליהם? יש אחריות? יש להם לקוחות מרוצים? כל זה חשוב כדי לא ליפול בפח בידי גורמים עוינים.

בסיום העסקה תמיד חשוב להצטייד במספר טלפון ליתר בטחון. מה תעשו אם המוצר לא יגיע או לא ישביע את רצונם? הן אם מדובר בנוכלים לא יהיה לכם עם מי לדבר כאשר תחפשו אותם בשנית. מספר טלפון הוא ערובה כלשהי של בטחון לפני שאנשים נעלמים מאחורי הרשת לעולמים.

עוד כותרות