חוקר פרטי בצפון – מתי כדאי לפנות לחוקר פרטי?

יש הרבה מצבים בחיים שאנחנו יכולים לחוש בהם חוסר ביטחון. מה מעניק לנו ביטחון בחיים? ניתן לומר שכל אחד מאתנו יכול להרגיש בטוח יותר במידה שהוא יודע שאין דברים שמוסתרים או נעשים מאחורי גבו. בכל מצב מפירוק של שותפות עסקית ועד מצב של גירושין מבן או בת הזוג שלנו אנחנו יכולים לחוש בטוחים ביותר כאשר כל המידע מצוי ברשותנו. חוקר פרטי יוכל לעזור לנו במצבים בהם יש אי וודאות להחזיר את השליטה ואת הוודאות לחיים שלנו.

האם חקירה פרטית כבלה בבית המשפט?

השאלה היא האם חקירה פרטית יכולה להיות קבילה בבית המשפט? התשובה לכך היא בהחלט כן! בבתי משפט רבניים למשל תוצאות חקירה של חוקר פרטי הן קבילות והן יכולות פעמים רבות להטות את הכף לצד אחד מן הצדדים. כך למשל כאשר אנחנו מביאים הוכחות מחקירה פרטית לכך שהאישה שלנו בגדה בנו בית הדין הרבני יכול לאלץ אותה לשלם לנו פיצויים וגם להעניק לנו את המשמורת על הילדים שלנו. תוצאות של חקירה מסוג זה יכולות להיות רלוונטיות גם עבור דיונים משפטיים שעניינים דיני חברות או דיני משפחה (כמו למשל משמרות על חזקת הילדים שלנו).

איזו הכשרה צריך כדי להיות חוקר פרטי?

למעשה לא כל אחד יכול להיות חוקר פרטי. בשביל לעבוד בחקירות פרטיות אנחנו חייבים שיהיה לנו רישיון לעסוק בכך. כאשר אנחנו עוסקים בעבודות של חקירות פרטיות אנחנו צריכים לגלות רגישות רבה לצנעת הפרט. לא כל מי שמצלם תמונות מעקב יכול להיות חוקר פרטי – ולפעמים מעקב אחר אנשים פרטיים יכול להיחשב לעברה פלילית לכל דבר של הטרדה. בשביל להיות חוקר מוצלח בדרך כלל נדרשת הכשרה במוסד לימודים מוכר. רוב החוקרים הפרטיים היו חוקרים בצבא, בשירותי הביטחון או במשטרה והם עוסקים בחקירות פרטיות כקריירה שנייה לאחר שהשירות הציבורי שלהם הסתיים. חקירות פרטיות דורשת יכולת לשמור על דיסקרטיות ועל רגישות רבה לפרטים הקטנים.

האם כדאי לנו לפנות לחוקר פרטי?

כדאי לנו לפנות לחוקר פרטי כאשר אנחנו רוצים להשיב את תחושת השליטה והידיעה לחיים שלנו. כאשר אנחנו מרגישים שמישהו רימה אותנו או כאשר אנחנו רוצים לרדת לשורש של עניין מסוים, חוקר פרטי יכול לעזור לנו מאוד. החוקר הפרטי יוכל לחקור ולגלות איפה קרוב המשפחה שלנו שאיבדנו את הקשר אתו או איפה נעלם הכסף שנגנב ממנו בעורמה. למעשה חקירות פרטיות יכולות לסייע לנו לדאוג לכך שמי שהתנהג אלינו לא יפה ישלם לנו פיצוי הולם על כך. כאשר יש לנו חשד באדם כלשהוא (קרוב משפחה, קולגה בעבודה) עלינו לפנות לחוקר פרטי שיעזור לנו למצות את הדין ואת הצדק האישי שלנו כך שהכול יסתדר.

עוד כותרות