מכבי חיפה 2014- אימפריה או כישלון נחרץ?

אוהדי מכבי חיפה, בשלוש השנים האחרונות חוו לא מעט אכזבות ורגעים קשים. החל מהעונה האחרונה שבה אלישע לוי אימן את הקבוצה ובה היא סיימה את חמישית ללא הכרטיס מאירופה, בהמשך בעונה שלאחר מכן מינויו ופיטוריו המהירים של אליל האוהדים ראובן עטר שהוחלף על ידי אריק בנאדו שהביא להצלחה יחסית וסיים במקום השני וכן עד לעונה הקודמת שהייתה אחת הגרועות בהיסטוריה של המועדון.

לאחר שלושת השנים הללו והתחלה של ביצור מעמדה של מכבי ת"א כקבוצה הטובה ביותר בליגה, החליט נשיא המועדון יעקב שחר לעשות מהפכה לפחות מבחינת הצוות המקצועי. שחר החליט להביא את המאמן הסרבי אלכסנדר סטנוייבץ' שאימן בעבר את פרטיזן בלגראד וזכה עמה פעמיים באליפויות ואף בדאבל.

העובדה כי העונה מכבי חיפה תתחיל לשחק באצטדיון סמי עפר המפואר, הביאה את המועדון להחלטה שבו היא תנסה להעמיד את הסגל האטרקטיבי ביותר על מנת להתמודד על כל התארים, שכן מדובר על אחד מארבעת הקבוצות הגדולות של הליגה הישראלית. כמובן שבמוקד, הינה חזרתו של יוסי בניון והפיכתו לקפטן הקבוצה.

פרט לכך, החליט המאמן החדש להשאיל שחקנים צעירים ומצוינים כדוגמת שובל גוזלן על מנת שיקבלו דקות משחק וישתפרו בהמשך וכן לשחרר מספר שחקנים שלא התאימו לדרכו כדוגמת אביחי ידין והשוער הסרבי בויאן שארנוב. כמובן אחרי שהסגל דולל הביא המאמן מספר שחקנים שאמורים להוות שחקני מפתח כדומת החלוץ המקרוני מוהמדו אידרסיו, שלמרות גילו המתקדם נראה כאחד החלוצים המעניינים ששיחקו בקבוצה וכן השוער הסרבי ולדימיר סטוייקוביץ' שהפך כבר ליקיר האוהדים לאור התקרית באוסטריה בה נאבקו השחקנים במפגינים פרו פלסטינים.

ללא ספק, מכבי חיפה התכוננה היטב לעונה, שכן היא לא שחקה במפעלים האירופאים, ביצעה הכנה ארוכה וכעת ככל הנראה בעקבות הגעתו של המאמן החדש, חזרתו של יוסי בניון והכניסה לאצטדיון החדש לקבוצה צפויה עונה בהחלט מעניינת בה תאבק ראש בראש על האליפות מול מכבי תל אביב.

עוד כותרות