מיליון ₪ לבית בצפון ?

לא מעט פעמים, כאשר נוסעים לחופשה בצפון, שתמיד עולה הרעיון של לעבור לגור באזור. השקט הממכר, הפסטורליה, האפשרות להיות רחוקים מכל ההמולה של המרכז גורמת ללא מעט אנשים לחשוב ולו ברצינות על האפשרות לעבור לאזור הנפלא הזה של הארץ. כמובן שעוד סיבה אלו מחירי הדירות שבצפון הם זולים משמעותית באזור הצפון מאזור המרכז במיוחד כאשר חולמים על בית פרטי עם גינה.

השאלה היא, כמובן תמיד האם חלום של בית פרטי במיליון ₪ באזור הצפון הוא אפשרי. ובכן, התשובה לכך היא מורכבת. ראשית, כאשר שוקלים לעבור לאזור הצפון, כמובן שיש את היתרונות הרבים שמהלך שכזה מביא עימו, אך בסופו של דבר חשוב לזכור כי האזור ברובו לא שופע במקורות פרנסה ולאנשים שיש משפחות וכמובן גם חברים במרכז חשוב לדעת כי לפעמים הריחוק הזה משפיע לרעה על המעבר.

באשר לשאלה האם ניתן לקנות בית בצפון במיליון ₪, התשובה לכך היא כן אבל. אם אתם מחפשים בית חדש ורחב ידיים בגודל של 150-160 מ"ר מקבלן על שטח של 300 מ"ר, אפשר להגיד בפה מלא שהדבר הזה כבר לא אפשרי, מהסיבה הפשוטה שהביקוש לבתים כאלו פשוט עלה וההיצע נמוך יחסית ובאופן טבעי בצורה שכזאת המחירים עולים.

כיום המחירים בצפון הם גבוהים בהרבה וכדי לרכוש בית צמוד קרקע עם גינה צריך הון עצמי לפחות של 1.6-2 מיליון ₪ כולל במקומות הצפוניים ביותר כדוגמת קריית שמונה. לפני כמה שנים המחירים היו חצי מזה, אך לא זה המצב כיום.

מי שכן מעוניין בקניית בית צמוד קרקע, יוכל לקנות בית ישן, לרוב חד קומתי שמצבו עשוי להיות לא מהטובים במיוחד והמקום ככל הנראה ידרוש שיפוץ, אך המחיר כן יהיה נמוך יחסית.

עוד כותרות